کد خبر: 1217666
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ناو‌های امریکا جریمه حمله به یمن را پرداخت کردند

جوان آنلاین: امریکا و بریتانیا شنبه شب ده‌ها حمله علیه مواضع انصارالله در یمن انجام داده‌اند که گفته می‌شود قوی‌ترین حملات در هفته‌های اخیر است. یمنی‌ها هم یک نفتکش و چند ناو امریکایی را در خلیج عدن هدف قرار دادند تا نشان دهند که حملات گاه‌وبیگاه غربی‌ها، نمی‌تواند صنعا را از مسیر حمایت از مردم فلسطین بازدارد. 
همزمان با تداوم جنایات اسرائیل در غزه در چهل‌وسومین روز خود، جبهه دریای سرخ هم داغ‌تر شده و تبادل آتش بین انصارالله یمن و ائتلاف دریایی امریکا شدت گرفته است. در تازه‌ترین تحول، امریکا و هفت کشور دیگر اعلام کردند که نیرو‌های امریکایی و انگلیس شنبه شب به ۱۸ هدف در هشت محل در یمن حمله کردند. به گزارش الجزیره، بر اساس این بیانیه، در این اقدام نظامی به تأسیسات زیرزمینی انبار اسلحه، تأسیسات انبار موشک، پهپادها، سامانه‌های دفاع هوایی، رادار‌ها و یک بالگرد حمله شد. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در بیانیه‌ای تأیید کرد که حملات امریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند انجام شد. آستین مدعی شد: «ما همچنان برای حوثی‌ها روشن می‌کنیم که اگر حملات غیرقانونی خود را متوقف نکنند، عواقب آن را متحمل خواهند شد.» فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) هم درباره حمله به نقاط مختلف یمن بیانیه‌ای صادر کرد و مدعی شد: «هدف این حملات بازگرداندن آزادی دریانوردی با از بین بردن توانایی حوثی‌ها برای تهدید نیرو‌ها و متحدان ما است.» رسانه‌های محلی یمن گزارش دادند که در این حملات مناطق الحصبه، عطان، النهدین و جبل خشم البکره در شرق صنعا و همچنین «جبل ضین» در استان عمران و حومه شهر الحدیده هدف قرار گرفتند. مقام‌های امریکایی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفته‌اند که هدف این عملیات تضعیف زیرساخت‌ها و تسلیحاتی است که انصارالله از آن برای حمله به کشتی‌ها استفاده می‌کند. 
مقامات واشینگتن در هفته‌های اخیر، یمنی‌ها را تهدید کرده‌اند که اگر به حملات خود ادامه دهند، پاسخ سختی به آن‌ها خواهند داد، اما هرچه این لفاظی‌ها بیشتر می‌شود، انصارالله هم دامنه عملیات خود را علیه منافع امریکا تشدید می‌کند. 
 ناو‌های امریکا زیر آتش انصارالله
همزمان با شروع دور جدید حملات امریکا و متحدانش به یمن، دولت صنعا هم از توان خود استفاده کرده و ضرباتی را به دشمنان در دریای سرخ وارد کرده است. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما تعدادی ناو جنگی امریکایی را در دریای سرخ با پهپاد هدف قرار دادیم.»
 براساس گزارش شبکه المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین تأکید کرد: «عملیات ما در پاسخ به ندای ملت بزرگ یمن برای پیروزی بر ظلم و ستم علیه ملت فلسطین و نیز در راستای پاسخ دادن به تجاوزات امریکا و انگلیس به کشورمان انجام شد.» یحیی سریع افزود: «نیروی دریایی ارتش یمن با یاری خداوند متعال در یک عملیات نظامی کیفی، نفتکش امریکایی «تورم ثور» را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار داد.» وی همچنین گفت: «نیروی هوایی ارتش یمن همچنین تعدادی ناو جنگی امریکایی را در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار داد.» یحیی سریع خاطرنشان کرد: «ما در راستای دفاع از کشور، مردم و امت‌مان با عملیات نظامی با کیفیت‌تر با حملات امریکا و انگلیس در دریا‌های سرخ و عربی مقابله خواهیم کرد.» وی همچنین گفت: «ما به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت فلسطین ادامه می‌دهیم و عملیات ما تنها با توقف تجاوزات و لغو محاصره مردم فلسطین در غزه متوقف خواهد شد.»
ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی دولت صنعا هم در گفتگو با «المیادین» تأکید کرد: تداوم جنگ علیه غزه و لغو نشدن محاصره آن، به معنای ادامه عملیات یمن در دریای سرخ و دریای عرب است و در صورت متوقف نشدن حمله‌های اسرائیل علیه منطقه غزه، اقدام‌های غافلگیرکننده جدیدی در راه خواهد بود.» او گفت: «تداوم جنگ علیه غزه به معنای تداوم عملیات ما در دریای سرخ و دریای عرب است و امریکا از توانمندی‌های نیرو‌های مسلح یمن، شوکه و شگفت‌زده خواهد شد.»
 امریکا و شرکای غربی آن تصور می‌کردند که با حملات گسترده به خاک یمن، انصارالله عملیات خود را در دریای سرخ علیه کشتی‌های صهیونیستی متوقف خواهد کرد، اما این حملات نه‌تن‌ها تأثیری در تغییر رویکرد صنعا نداشته است، بلکه اکنون علاوه بر کشتی‌های صهیونیستی، کشتی‌ها و ناو‌های امریکایی و انگلیسی هم به سیبل حملات یمنی‌ها تبدیل شده‌اند. رهبران انصارالله هشدار داده‌اند تا زمانی که جنگ اسرائیل در غزه ادامه دارد، آن‌ها نیز به عملیات خود به دشمن صهیونیستی و هم‌پیمانان غربی آن ادامه خواهند داد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
0
0
هرچقدر کمک نظامی به یاران اویس بشود باز هم کم است .
حتی روسیه هم باید همه جانبه کمک کند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار